AUTOSTRADA TRANSILVANIA
 
BRASOV – TARGU MURES -BORS

 

Autostrada va lega orase precum Brasov, Fagaras, Sighisoara, Târgu Mures, Cluj-Napoca, Zalau si Oradea. Traseul are 58 pasaje rutiere, 94 pasarele peste autostrada si 16 noduri rutiere.

A fost proiectata astfel incat prin corelarea cu autostrada Bucuresti – Brasov, sa asigure o legatura directa intre Romania, centrul si vestul Europei .

Din ratiuni de constructie, proiectul a fost impartit in opt tronsoane:

          Tronson 1A  Brasov (Cristian) - Fagaras
          Tronson 1B  Fagaras - Sighisoara
          Tronson 1C  Sighisoara - Ogra (Targu Mures)

          Tronson 2A  Ogra (Targu Mures) - Campia Turzii
          Tronson 2B  Campia Turzii – Cluj Vest (Gilau)

          Tronson 3A  Cluj Vest (Gilau) - Mihaesti
          Tronson 3B  Mihaesti - Suplacu de Barcau
          Tronson 3C  Suplacu de Barcau - Bors

         Lungime Totala: 415 km

 

TRONSON  2B Campia Turzii – Gilau

Pe raza DRDP Cluj s-a deschis Tronsonul de la Campia Turzii (Luna) – Gilau in lungime de 52 km, care incepe la intersectia cu DN 15 intre localitatea Luna si Campia Turzii si se finalizeaza la nodul rutier Gilau – intersectie  cu DN 1 . 

Razele curbelor de pe acest tronson au valori cuprinse intre 1.500 m si 25.000 m permitand dezvoltarea unor viteze cuprinse intre 120 km/h si 140 km/h .

Monitorizarea traficului si intretinerea autostrazii este in permanenta facuta de catre echipa de intretinere a DRDP Cluj in colaborare cu Politia Rutiera Cluj.

 Tronsonul fiind in perioada de garantie, este in permanenta intretinut de catre Antreprenorul Bechtel International Inc, care executa lucrari de remedieri ale degradarilor aparute, conform proiectului. Aceste lucrari se realizeaza in baza unei autorizatii de lucru vizata de catre Beneficiar si Politia Rutiera Cluj, pentru asigurarea circulatiei in conditii de siguranta.

 Lucrari in desfasurare:

 Poduri: km 52+300 – culee A1&A2 executate; continuarea lucrarilor necesita inchiderea temporara a canalului Hidroelectrica si incheierea unui protocol cu CNADNR.

 

TRONSON  3C Suplacu de Barcau - Campia Turzii – Gilau

La aceasta data se executa lucrari pe Tronsonul de pe raza judetului Bihor, de la km 4+300 (loc. Marca) pana la km 64+450 (granita Ungaria).

Acest Tronson are un numar de 87 podete, 4 viaducte, inclusiv cel de la Suplacu de Barcau, 20 de poduri si 18 pasaje.

Pe sectiunea 3C, cel mai avansat sector este cel cuprins intre km 13+500 si km 30+100. Cantitatea de umplutura este realizata in procent de 95%, iar podurile si viaductele, cu exceptia a trei viaducte, sunt realizate pana la placa de beton peste grinzi. Cele trei viaducte de la km 14+391, km 16+251 si km 17+871 au infrastructura terminata , iar grinzile sunt executate.

Toate podetele sunt executate in procentaj de 98%.

Lucrari in executie:

Podete:  -   km 55+460, km 53+390, km 52+180, km 51+790, km 51+020, km 48+510

Poduri:

-    km 42+700 – elevatii finalizate
-    km 44+700 – se lucreaza la coloane

-    km 48+300 – elevatii finalizate
-   km 49+900 – elevatii culee A1 finalizate, fundatii culee A2 finalizate
-     km 50+300 – coloane finalizate
-     km 55+300 – elevatii finalizate
-     km 56+900 – elevatii finalizate

Terasamente

-     Umplutura LR27
-     Excavatie sol vegetal LR27

 TRONSON  3A1 Gilau -Nadasel (km 0+000 – km 8+700), intersectia DN 1F, pe relatia Zalau – Satu Mare)

Procedura de achizitie in derulare la CNADNR Bucuresti.